Na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Aby zdobyć jak największą liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej, należy zainwestować w jej pozycjonowanie w wyszukiwarce. W dzisiejszych czasach pozycjonowanie strony to absolutny priorytet. Dzięki temu można zwiększyć odwiedzalność strony nawet o kilkadziesiąt procent. Przeczytaj niniejszy artykuł, a dowiesz się, co zrobić, aby wypozycjonować stronę.

Pozycjonowanie stron – co to takiego?

Pozycjonowanie stron (z angielskiego search engine optimization) to pojęcie, które oznacza wszystkie działania marketingowe podejmowane w celu uzyskania jak najlepszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Niekiedy pozycjonowanie strony https://www.pozycjonowanie.poznan.pl/ nazywa się także optymalizacją strony bądź jednym krótkim skrótem: SEO. 

Wiele osób zastanawia się, co zrobić, aby nasza strona znalazła się na samym szczycie listy wyszukiwania w Google. Warto wiedzieć, że o wysokie miejsce na liście wyszukiwania w Google może praktycznie każdy materiał. Jedynym warunkiem jest tylko to, aby dało się do odczytać oraz zaindeksować robotom sieciowym Googlem. W wyścigu o jak najwyższą pozycję w liście wyszukiwania mogą brać nie tylko firmowe serwisy oraz sklepy internetowe, ale także blogi oraz wszelkie portale internetowe. 

W zależności od tego, na jakiej promocji nam zależy (ogólnopolskiej, ogólnoświatowej lub lokalnej), pozycjonowanie można podzielić na globalne oraz lokalne. Pozycjonowanie lokalne to szereg działań mających na celu uzyskanie odpowiednio wysokiej pozycji wśród użytkowników zamieszkujących w naszym najbliższym regionie lub mieście. Pozycjonowanie globalne to z kolei wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie liczby wyświetleń naszej strony na obszarze całego kraju, bez względu na to, w jakim regionie mieszka konkretny użytkownik. 

Lokalne pozycjonowanie jest świetnym rozwiązaniem przede wszystkim dla małych oraz średnich przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności w internecie, zaś swoje usługi świadczą tylko w sposób stacjonarny. Takimi przedsiębiorstwami są na przykład zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe, restauracje, małe hotele itd. Gdy mamy do czynienia z firmą prowadzącą swoją działalność wyłącznie za pośrednictwem internetu (sklep internetowy, hosting, księgowość online), to wtedy inwestycja w SEO o zasięgu ogólnokrajowym będzie bardzo dobrą decyzją. 

 

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w Google?

Warto wiedzieć o tym, iż wyniki wyszukiwania w Google podzielone są na minimum dwa rodzaje. Chodzi tutaj przede wszystkim o tak zwane naturalne wyniki wyszukiwania określane również jako organiczne oraz o wyniki płatne, które należą do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania są w pełni darmowe i mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, która do nas należy. W większości przypadków na pierwszej stronie wyników wyszukiwania prezentowane jest około dziesięć wyników naturalnych. W zależności od tego, jakie zapytanie wpisał dany użytkownik, to liczba ta oczywiście może ulegać zmianie. 

Oprócz wyników organicznych, na każdej stronie z wynikami wyszukiwania są również te należące do programu Google Ads https://www.wildmoose.pl/prowadzenie-kampanii-adwords/, czyli płatne. Mogą one pojawiać się nie tylko u góry, ale także na dole strony. Z reguły płatne reklamy prezentuje się w formie tekstowej. Mogą one jednak również przedstawiać produkty z poszczególnych sklepów internetowych razem ze zdjęciem oraz z ich ceną. 

Google kładzie ogromny nacisk na to, aby jak najmocniej ułatwić wyszukiwanie poszczególnych fraz swoim użytkownikom. Z tego względu wyniki wyszukiwania są niekiedy wspomagane lokalnymi dodatkami, takimi jak na przykład mapa Google. Gdy wyszukujemy na przykład restauracje w okolicy, taka mapa z pewnością bardzo nam się przyda. Wszyscy właściciele stron internetowych mogą bardzo duża skorzystać zarówno na organicznych jak i płatnych reklamach Google Ads. Takie wsparcie pozycjonowania strony to w dzisiejszych czasach absolutny priorytet. Trzeba jednak pamiętać o tym, że samo uczestnictwo w programie Google Ads nie oznacza jeszcze bezpośredniego wpływu na efekty organicznego pozycjonowania strony. 

 

Dlaczego opłaca się inwestować w pozycjonowanie strony? 

Wiele osób zadaje sobie pytanie, dlaczego pozycjonowanie strony jest aż tak ważne. Aby przedstawić odpowiedź na to pytanie, opłaca się przedstawić, ile zapytań jest wprowadzonych do wyszukiwarki przez internautów każdego dnia. Te liczby stale rosną. W 1999 roku wyszukiwarka Google obsłużyła dziennie 1 miliard zapytań, zaś w 2016 roku były to przeszło 2 biliony zapytań dziennie. Te liczby doskonale uzmysławiają nam, jak istotna jest dbałość o wysoką pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo prosty sposób na zwiększenie odwiedzalności należącej do nas witryny. 

Dzięki obecności naszej strony w wynikach wyszukiwania mamy gwarancję, iż jej reklama pojawi się internautom nawet kilkaset razy w ciągu dnia w zależności od tego, jak często wpisywane jest słowo kluczowe związane z naszą stroną. Inwestycja w pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej jest w dzisiejszym świecie absolutnym priorytetem. 

 

Leave a Comment