Kontenery morskie – co to takiego?

Kontenery morskie to niezwykle istotny element dla całego systemu transportu morskiego. W zdecydowanej większości przypadków są to specjalne metalowe skrzynie o jasno określonych wymiarach, które wykorzystuje się przede wszystkim do transportu rozmaitych towarów, przeważnie drobnicowych. Oto artykuł, w którym wyjaśniamy, czym są kontenery morskie oraz jaką rolę pełnią w systemie transportu towarów na całym świecie. Jest to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chciałby pozyskać profesjonalną wiedzę na temat kontenerów morskich. 

 

Kontener morski – jak jest zbudowany? Najważniejsze informacje, które powinieneś wiedzieć 

Każdy z nas pewnie nie jeden raz widział prostopadłościenną skrzynię, której rozmiary były ogromne i można było porównać je z małym budynkiem. Kontenery morskie posiadają ściany, podłogę, dach czy drzwi. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, gdzie zlokalizowana jest gęsia szyja czy zaczepy służące do mocowania kontenera. Stalowa konstrukcja kontenera to słupki narożne oraz specjalna podstawa. Rama zbudowana jest zawsze wzdłuż belek, belek nośnych i dźwigarów poprzecznych. Podłoga kontenera odpowiadająca za przyjmowanie masy konkretnego ładunku musi wytrzymać manewrując układarkę z towarem. Na podłodze kontenera morskiego a także na jego ścianach wewnętrznych są zlokalizowane uchwyty przeznaczone do mocowania ładunku. Która część kontenera morskiego jest najmocniejsza? Tą częścią są słupki narożne z dolnymi oraz górnymi narożami zaczepowymi przeznaczone do podnoszenia, mocowania oraz optymalnego stawiania konkretnego kontenera. Podwójne drzwi montuje się na innowacyjnych zawiasach, które przyspawane są do słupków narożnych. Drzwi kontenera morskiego muszą wyróżniać się oczywiście odpowiednią wodoszczelnością. Zamyka się je na 2-4 zamki wyposażone w otwory do plomb i kłódek. Cała konstrukcja kontenera morskiego pokryta jest dachem. Istotna informacja jest taka, że na dachu kontenera absolutnie nie można stawiać żadnych towarów czy przedmiotów. Ładowanie tam czegokolwiek jest absolutnie zabronione. 

Przy opisywaniu konstrukcji kontenera koniecznie trzeba także wspomnieć o drzwiach. Drzwi kontenera morskiego https://www.balticon.pl/sprzedaz-kontenerow-morskich/ są niezwykle ciężkie. Z tego względu trzeba pamiętać o tym, aby drzwi kontenera zawsze były otwierane zgodnie z wszelkimi zasadami bezpieczeństwa. Z reguły drzwi wyposażone są w cztery bądź pięć belek poprzecznych. Kontenery otwiera się z poziomu podwozia lub ziemi. W  każdym z tych przypadków położenie rygli odpowiadających za otwieranie umieszczone jest w takim miejscu, które jest trochę niewygodne do operowania. W najlepszym razie rygle powinny być zlokalizowane na wysokości kierowcy, czyli na odcinku pomiędzy nadgarstkiem a ramieniem kierowcy. 

 

Najważniejsze rodzaje kontenerów morskich 

Wiemy już, jaka jest dokładna budowa typowego kontenera morskiego służącego do transportu rozmaitych towarów i usług. Są jednak różne rodzaje kontenerów. Specjaliści wyróżniają rozmaite typy kontenerów, które odróżnia się ze względu na ich przeznaczenie oraz konkretne rozwiązania konstrukcyjne. Najpopularniejszym rodzajem kontenera jest kontener uniwersalny przeznaczony do ogólnego przeznaczenia. Kontenery morskie uniwersalne są dedykowane do transportu rozmaitych ładunków typu drobnicowego. Jeśli zostaną one odpowiednio zmodyfikowane, to takie kontenery morskie mogą być również wykorzystywane do transportowania ładunków luzem – mowa tutaj zarówno o ładunkach ciekłych jak i ładunkach stałych. W przypadku ładunków sypkich przewozi się je w jednym big begu, który ładowany jest pneumatycznie. Do wyładunku niezbędne jest użycie specjalnego urządzenia pneumatycznego bądź naczepy kontenerowej. 

Kolejny rodzaj kontenera morskiego to kontener z otwartym dachem. Ten rodzaj kontenera wykorzystuje się w zdecydowanej większości przypadków do transportu towarów, które przekraczają wysokość klasycznego kontenera bądź towarów, które ładuje się od góry np. za pomocą dźwigu. Konstrukcja takiego kontenera morskiego pozwala na załadunek z wykorzystaniem otworu dachu oraz drzwi. Ściany kontenera z otwartym dachem oraz jego podłoga są wyposażone w specjalne uchwyty mocujące. Zgodnie z wytycznymi, dach tego typu kontenera musi być zawsze okrywany wodoszczelną plandeką wyposażoną w linkę ze specjalnym zamknięciem. 

Następny rodzaj kontenera morskiego to kontener https://www.balticon.pl/kontenery-magazynowe/, w którym jest otwarty nie tylko dach, ale również bok. Są to specjalne kontenery morskie, które przeznaczone są do transportu ładunków, których wymiary powodują, że użycie klasycznych rodzajów kontenerów jest absolutnie niemożliwe. W tego rodzaju kontenerach musi być silna konstrukcja podłogi oraz bardzo mocno osadzone ściany czołowe. Dzięki nim będzie możliwe mocowanie, zabezpieczenie oraz piętrzenie transportowanych produktów. Na życzenie klienta taki kontener morski może zostać wyposażony w kłonice, które wpływają na ograniczenie szerokości ładunku, ale jednocześnie w sposób znaczący ułatwiają całą procedurę mocowania kontenera. Omawiany rodzaj kontenerów wyróżnia także bardzo gruba podłoga. 

 

Leave a Comment